سکوت کسب و کارهای اینترنتی درباره حادثه تروریستی کرمان

شماره مطلب:
9043
دوشنبه 1402/10/18 12:11

سکوت کسب و کارهای اینترنتی درباره حادثه تروریستی کرمان

کشور از ابتدای پاییز ۱۴۰۱ درگیر آشوب با هدف براندازی شد. اغتشاشات زن زندگی آزادی از همان ابتدا باعث سوء استفاده برخی افراد داخلی و خارجی شد؛ عده ای در داخل از این فرصت استفاده کردند تا منافع اقتصادی خود را افزایش دهند، حتی اگر این اتفاق منجر به هم‌صدایی با دشمن شود. در همین راستا، سوء استفاده شرکت‌های تجاری از موج‌های ایجاد شده بر اثر مرگ مهسا امینی، به بهانه همراهی با مردم در ظاهر ولی در باطن همراهی با اغتشاش از موارد قابل توجه بود. به عنوان مثال اکانت پلتفرم های کسب‌ و کار دیجیتال مانند دیجیکالا، فیلیمو، آپارات و ... توییت‌هایی با هشتگ مهسا امینی منتشر کردند.

 

 

حتی بعد از اینکه مشخص شد ادعای ضربه باتوم به سر مهسا امینی دروغ است و اسناد حکایت از آن داشت که این فرد به دلیل بیماری قبلی از دنیا رفته است، این کسب و کارهای اینترنتی حاضر به عذرخواهی و حتی تصحیح خطای خود نشدند.

رفتارهای کسب و کارهای اینترنتی در فضای اتفاق افتاد که در سال 1401، رسانه‌های ضد انقلاب روزانه تولید دروغ می‌کردند؛ مرکز افکار سنجی فارس در گزارشی از عملکرد ۵ رسانه BBC فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و منوتو و صفحات مجازی آنها نوشته است که این رسانه‌ها در ۲۵ روز ابتدایی اغتشاشات سال گذشته بیش از 17 هزار دروغ منتشرکرده‌اند.

بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه، حادثه‌ای در سالگرد شهادت سردار سلیمانی رخ داد که دل هر ایرانی را به درد می‌آورد. حمله انتحاری تروریست‌ها در بین زائران گلزار شهدای کرمان ۹۱ نفر در این حادثه به شهادت رسیدند. ۵۶ نفر از شهدا مرد، ۳۳ شهید دیگر زن، ۱۵ نفر از شهدا کودک و ۱۲ نفر از آن‌ها هم اتباع افغانستانی هستند. حادثه کرمان به قدری تلخ بود که هنرمندان و فوتبالیست‌ها این حادثه را تسلیت گفتند.

 

 

استارت‌آپ‌ها که سال گذشته در دمیدن آتش اغتشاشات سنگ تمام گذاشتند، به اندازه یک خط توییت به حادثه تروریستی کرمان واکنش نشان ندادند. صفحات شبکه اجتماعی ایکس این کسب و کارهای اینترنتی را که نگاه می‌کنیم بجز اسنپ، هیچ اثری از تسلیت و ابراز ناراحتی در سوگ هموطنان نیست!

 

 

 

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X